„Vojvođanski mediji u ratu i miru“ – saopštenje za medije

Branislava Kostić, sa Fakulteta tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu (modul inženjerstvo i menadžment u medijima), sertifikovani pregovarač za krizne situacije i stalni saradnik Instituta za mir u Sremskim Karlovcima, govorila je danas na Govornici Vojvođanskog kluba „Vojvođanski mediji u ratu i miru“, održanoj u Sali br.1 Skupštine AP Vojvodine, u Novom Sadu. Branislava Kostić je u svom uvodu ukazala na činjenicu da danas mediji manipulišu javnošću više nego ikada ranije, a prisutnima je objasnila i faze latentnog razvijanja konflikta. Ona je, govoreći o fingiranju konflikta, ukazala na primer medija iz SAD koji su u tome imali puno uspeha, ali i Sovjetskog saveza koji je „razvio model kako se mediji trebaju ponašati prema neprijatelju“. Tokom Govornice, bilo je reči o konkretnim primerima izveštavanja vojvođanskih medija za vreme rata na prostorima bivše SFRJ, te uputima koje su mediji u Vojvodini u tom periodu dobijali iz centrale – Beograda. Kostićeva je ovom prilikom ukazala i na to da su nekadašnje RTV Beograd i RTV Novi Sad vršile propagandnu pripremu za strahote koje su se dogodile u Vukovaru 1991 godine. Ona je ukazala i na činjenicu da se stanovništvo ovih prostora već dve decenije navikava na govor mržnje, što u mirnodopskom vremenu SFRJ nije bila normalna pojava. „Govor mržnje koristimo danas i sami mnogo češće nego što smo svesni. Sve je to posledica medijske i političke propagande iz vremena ratova iz devedesetih godina prošlog veka”, kazala je Kostićeva. Jedna od stvari koje treba imati na umu je i to da je po završetku konflikta, medijima potreban period od 3 do 5 godina, kako bi rečnik na tu temu ponovo pretvorili u mirnodopski. Ona je istakla i da je nasleđe devedesetih godina stvaranje matrice po kojoj zalaganje za autonomiju Vojvodine znači ujedno i zalaganje za separatizam i upozorila da to direktno onemogućava ljude da legitimno iznesu svoje stavove o autonomiji Vojvodine.

Predsedništvo Vojvođanskog kluba

Novi Sad, 15. 11. 2012.